2013 rok w biznesie franczyzowym
27 mar 2019

2013 rok w biznesie franczyzowym

Post by Redaktor

Salon w nowej aranżacji

Aleksander Dubowski – dyrektor ds. rozwoju sieci w firmie moodo urban fashion mode

W 2013 roku będziemy koncentrować się na nawiązaniu współpracy z nowymi franczyzobiorcami. Pracujemy również nad zapewnieniem klientkom większego komfortu w miejscach sprzedaży. W salonach Moodo wprowadzamy nowe rozwiązania dotyczące ekspozycji kolekcji oraz nowinki aranżacyjne. Nie powodują one jednak podniesienia kosztów związanych z przygotowaniem lokalu. Wręcz przeciwnie, niektóre rozwiązania zmniejszają koszty inwestycji, a jednocześnie poprawiają estetykę wnętrz.

Pora na internet – Witold Gazda – prezes spółki motoricus, właściciela sieci serwisów samochodowych

Jednym z naszych priorytetów jest rozbudowa na terenie całej Polski sieci serwisów samochodowych. Chcemy tego dokonać przede wszystkim dzięki współpracy na zasadach franczyzy, chociaż planujemy również prowadzenie punktów własnych. W ten sposób jeszcze mocniej pogłębiamy integrację działalności online z offline. Możliwość jednoczesnego dokonania zakupu w sieci części i akcesoriów samochodowych wraz z ich montażem w jednym z serwisów powoduje, że klient jest obsłużony kompleksowo. Jest to przykład uzyskiwania efektu synergii, który stanowi klucz do sukcesu w tym biznesie.

Ustawa zwiększa możliwości

Michał Burkiewicz – prezes zarządu firmy Hoven, zajmującej się kompleksową obsługą klienta w zakresie odnawialnych źródeł energii

Spory wpływ na nasze plany ma ustawa o odnawialnych źródłach energii oraz dyrektywa UE, zgodnie z którą do 2020 roku udział energii odnawialnej w polskim rynku energetycznym ma osiągnąć poziom 20 proc. Naszym głównym produktem są kolektory słoneczne, choć oferujemy także pompy ciepła, kotły gazowe i na paliwo stałe. W najbliższym czasie wprowadzimy do oferty panele fotowoltaiczne (przekształcające promienie słoneczne bezpośrednio w elektryczność), które od 2013 roku mają być znacznie bardziej opłacalne dla klienta.

Rosnące zainteresowanie klientów skłoniło nas również do przygotowania atrakcyjnej oferty dla naszych przyszłych partnerów handlowych, która zapewni obu stronom udział rozwoju branży energetyki odnawialnej.

Konsolidacja w PLANACH

Wojciech Bystroń prezes Spar Polska

Mijający rok zaliczamy do udanych z powodu rekordowej liczby nowych otwarć oraz wzrostu rentowności naszych marketów. Ten rozwój był możliwy przede wszystkim dzięki połączeniu z grupą kapitałową Bać-Pol. Na 2013 rok planowane są kolejne konsolidacje.

Chcemy również jak najlepiej wykorzystać możliwości, jakie niosą ze sobą nowe technologie. Dlatego będziemy pracować nad wprowadzeniem w naszych placówkach samoobsługowych kas, zamierzamy uruchomić radio internetowe i umożliwić klientom dokonywanie zakupów przez internet.

Praca i odpoczynek

Radosław Charubin – właściciel firmy Multi Ice, franczyzodawcy sieci Lody Bonano

Szacujemy, że w następnym sezonie otworzymy min. 20 lokali Lody Bonano. Wyznaczyliśmy sobie cel posiadania 100 lodziarni na terenie całego kraju. Po osiągnięciu tejże liczby planujemy rozwój marki poza granicami kraju. Obecnie posiadamy lodziarnię na Słowacji, która działa już drugi sezon. Zainteresowani naszymi lodami są również Czesi i Niemcy. W ostatnim czasie kontaktowały się z naszą firmą osoby ze Szwecji, Anglii i Hiszpanii. Nie obejdzie się też bez modyfikacji menu, do którego niemalże rokrocznie dodawane są nowe propozycje. Dbamy o to, by nasza oferta nie nudziła się klientom i nie traciła na atrakcyjności. Jednak podstawowym elementem menu są lody świderki i nie planujemy w tym zakresie zmian. Warto jednak pamiętać, że lodowy biznes opiera się na sezonowości. Sprzedaż trwa przez sześć miesięcy w roku, od kwietnia do końca września. Pomimo to osiągane zyski są na tyle imponujące, że pozwalają na to, aby kolejne pół roku odpoczywać.

0 Comments

Leave a Comment